Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΓΙΑ ΤΑ ΜΜΕ



                                            6ο  ΓΕΛ  Ν.  ΙΩΝΙΑΣ
            ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ  ΕΡΓΑΣΙΑ  Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ  : « ΓΝΩΡΙΜΙΑ  ΜΕ  ΤΑ  ΜΜΕ»
Κατά το σχολικό έτος 2013-2014, στο 6ο Λύκειο Ν. Ιωνίας, μερίδα των μαθητών της Α’ Λυκείου
πήρε μέρος στην ερευνητική εργασία ( project) με θέμα: « Γνωριμία με τα ΜΜΕ: Τηλεόραση,
Τύπος, Ραδιόφωνο ».Με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Κουρκουλάκο Ηλία , δημιουργήθηκαν
πέντε (5) επιμέρους ομάδες:

-Οι Ιστορικοί
-Οι Δημοσιογράφοι
-Οι Τεχνολόγοι-Παρουσιαστές
- Οι Ραδιοφωνικοί Παραγωγοί
- Οι Ηχολήπτες-Εικονολήπτες

Με τα εξής θέματα αντίστοιχα:

-Η ιστορία του Ραδιοφώνου , της Τηλεόρασης και του Τύπου
-Η σύγκριση των τριών ΜΜΕ
-Οι μουσικές και ραδιοφωνικές επιλογές των μαθητών
-Τα επαγγέλματα του ραδιοφώνου
-Η απήχηση της τηλεόρασης στους μαθητές

Οι τρεις (3) από αυτές τις ομάδες (Δημοσιογράφοι, Τεχνολόγοι – Παρουσιαστές, Ηχολήπτες – Εικονολήπτες) διεξήγαγαν έρευνα μοιράζοντας ερωτηματολόγια σε τμήματα του σχολείου, σε αντίθεση από τις άλλες δύο (2) (Ραδιοφωνικοί παραγωγοί, Ιστορικοί) που οι πηγές των πληροφοριών τους ήταν το Διαδίκτυο  και οι Εγκυκλοπαίδειες.

Παρακάτω παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα από την έρευνα των ομάδων, καθώς και τις
δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος.
                      ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΙ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
                                       ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ  2013
Επίσκεψη κ. Καβαλλιεράκη Μ. από το « ΧΑΜΟΓΕΛΟ  ΤΟΥ  ΠΑΙΔΙΟΥ» και  ενημέρωση  για  τις  δράσεις του (6/11/13)
Ραδιοφωνικές  ηχογραφήσεις  για  το  ESRADIO.
Σπότ, Σύντομα  νέα, Ειδήσεις, ρεπορτάζ
Δημιουργία  των  πρώτων  εκπομπών
( COMPLE  RADIO, TOP  TEENS). Συμμετέχουν  οι  μαθητές: Σάββας  Μεϊμάρογλου, Χριστίνα  Παπαδημητροπούλου, Βικτωρία  Πάνου, Μαργαρίτα  Βαρβουτσή, Μαριάννα Παππά, Όλγα Σεϊντίνη.
27/11/2013 : Επίσκεψη  στο εξωτερικό  στούντιο του  SFERA 102.2 FM: « ΕΒΔΟΜΑΔΑ  ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΜΟΥΣΙΚΗΣ» ( Κηφισιά)
                                                       ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ  2013
Επίσκεψη  στα  γραφεία της  Γραμμής SOS παιδιών, εφήβων  1056 του  « ΧΑΜΟΓΕΛΟΥ ΤΟΥ  ΠΑΙΔΙΟΥ» στο  Μαρούσι.
Επίσκεψη  στο  στούντιο του « ΧΑΜΟΓΕΛΟΥ ΤΟΥ  ΠΑΙΔΙΟΥ», YOUSMILE.GR στο Μαρούσι.
Ηχογράφηση 1ης  εκπομπής  3GLORIOUS,από  το  Σάββα Μεϊμάρογλου, Χριστίνα  Παπαδημητροπούλου, Βικτώρια  Πάνου.
Προγραμματισμός  εκπομπής  Παρασκευή 19.00-20.00 μ.μ. ανά  15  ημέρες.
                                                   ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014
Επίσκεψη  στη  Γραμμή  SOS  1056
  εκπομπή  TOP TENS από  τη  Μαργαρίτα  Βαρβουτσή και  την  Όλγα  Σεϊντίνη  στο  YOUSMILE
Προγραμματισμός  εκπομπών κάθε  δεύτερη  Πέμπτη 18.00-19.00 μ.μ. στο  www.yousmile.gr/photos and  videos.
                                             ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014
Έρευνα: « Μουσικές  και  ραδιοφωνικές  επιλογές των  μαθητών».
Έρευνα: « Σύγκριση  των  Μ.Μ.Ε. ( Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, Τύπος)».
Επαγγελματικές  προοπτικές επαγγελμάτων  τηλεόρασης, ραδιοφώνου, τύπου.
1/2/2014: Έναρξη  « ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ» με  την  καθοδήγηση της  θεατρολόγου κ. Λάζου Πατρικίας.
16/2/2014: Αποκριάτικος  χορός στην  αίθουσα  εκδηλώσεων του  σχολείου. Μουσικά  και  θεατρικά  δρώμενα.
26/2/2014: Επίσκεψη  στα  γραφεία  της  εφημερίδας  των  Βορείων  προαστίων  «ΑΜΑΡΥΣΙΑ». Ξενάγηση, συζήτηση  για  την  οργάνωση  και  τα  επαγγέλματα  των Μ.Μ.Ε.
Παραγωγή  βίντεο  για  social  media, elecronic  games με το  YOUSMILE.
                                                          ΜΑΡΤΙΟΣ  2014
5/3/2014:  Εργαστήριο  Δημοσιογραφικού  ρεπορτάζ  από  τον  εκπαιδευτικό  οργανισμό  ΚΑΡΠΟΣ. Συντονίστρια : κ. Μαρία Λεωνίδα , σκηνοθέτης.
6/3/2014 : Παραγωγή  βίντεο  και  σπότ  κατά  του  σχολικού  εκφοβισμού σε  συνεργασία  με το  YOUSMILE.
20/3/2014: Επίσκεψη  στο  Ρ/Σ ΑΘΗΝΑ 9,84. Ξενάγηση, ηχογραφήσεις, συνεντεύξεις.
21/3/2014 : Παγκόσμια Ημέρα  ποίησης. Απαγγελίες  και  αφιερώματα  σε  μεγάλους Έλληνες  ποιητές. Αφιέρωμα από  το  ESRADIO και  το  ΜΟΥΣΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ  ΒΕΡΟΙΑΣ.
22/3/2014: 6ο  ATHENS  SCHOOL FESTIVAL ( ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ). Συμμετοχή  σε  συνεργασία  με  το  YOUSMILE.
28/3/2014: Επίσκεψη  στο Ρ/Σ ΑΘΗΝΑ  9,84 για  τους  μαθητές  της  Β΄ τάξης. Ξενάγηση, ηχογραφήσεις, αφιερώματα.
  ΕΚΠΟΜΠΕΣ  ΚΑΙ  ΣΠΟΤ  ΕΝΑΝΤΙΑ  ΣΤΟ  ΣΧΟΛΙΚΟ  ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΑΠΟ  ΤΟ YOUSMILE.GR
1). EΚΠΟΜΠΗ  1056  ON LINE – ΕΝΑΝΤΙΑ  ΣΤΟ  ΣΧΟΛΙΚΟ  ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

2).  ΟΧΙ  ΣΤΟ BULLING  ΜΕΣΑ  ΑΠΟ  ΜΙΑ  ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ

3). ΣΠΟΤ  ΕΝΑΝΤΙΑ  ΣΤΟ  ΣΧΟΛΙΚΟ   ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
  ΕΚΠΟΜΠΗ  ΜΑΘΗΤΩΝ 6ου ΓΕΛ  Ν.ΙΩΝΙΑΣ  ΣΤΟ  YOUSMILE  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014 Α΄ Λυκείου
 3GLORIOUS – ΕΚΠΟΜΠΗ  ΤΗΝ  ΗΜΕΡΑ  ΤΟΥ  ΑΓΙΟΥ  ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ (14/2/14)

Συμμετέχουν  οι  μαθητές:  Σάββας  Μεϊμάρογλου, Χριστίνα  Παπαδημητροπούλου, Βικτωρία 

4). ΣΠΟΤ  ΜΕ  ΤΙΤΛΟ:  ΚΑΝΕ  ΤΗ  ΔΙΑΦΟΡΑ, ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!
                             ΕΚΠΟΜΠΗ  ΜΑΘΗΤΩΝ 6ου ΓΕΛ  Ν.ΙΩΝΙΑΣ  ΣΤΟ  YOUSMILE  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014 Α΄ Λυκείου
 3GLORIOUS – ΕΚΠΟΜΠΗ  ΤΗΝ  ΗΜΕΡΑ  ΤΟΥ  ΑΓΙΟΥ  ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ (14/2/14)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fqC1XKymHTk
Συμμετέχουν  οι  μαθητές:  Σάββας  Μεϊμάρογλου, Χριστίνα  Παπαδημητροπούλου, Βικτωρία     .
                                         ΟΜΑΔΑ   ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ        
                                
                                   Δημήτρης Βαλιμήτης
                                    Γιώργος Γαϊτάνος
                                     Αλέξανδρος Δάρας
                                     Γιάννης Κόντος
              Ως Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ή Επικοινωνίας (ΜΜΕ) εννοούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα με τα οποία μπορεί να ενημερωθεί για προηγούμενα και τρέχοντα συμβάντα ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων.
 Τα ΜΜΕ χωρίζονται σε:
1. Ασύγχρονα μέσα, όπως είναι ο τύπος και το Διαδίκτυο, καθώς η πληροφορία  τους μεταδίδεται σε διαφορετικές χρονικές στιγμές για κάθε διακριτό χρήστη.
2. Σύγχρονα μέσα, όπως είναι το ραδιόφωνο  και η τηλεόραση , καθώς όλοι οι χρήστες λαμβάνουν την πληροφορία συγχρόνως.
Ενίοτε ανακύπτουν υποψίες για μερικά ΜΜΕ, ότι επιδίδονται σε παραπληροφόρηση .
           
                                     ΤΥΠΟΣ- ΙΣΤΟΡΙΑ  ΤΟΥ  ΤΥΠΟΥ
 Εφημερίδα: Έντυπο που κυκλοφορεί καθημερινά, ή σε αραιότερα χρονικά διαστήματα και το οποίο περιέχει ειδήσεις, σχόλια και άλλο υλικό της επικαιρότητας. O όρος εφημερίδα χαρακτηρίζει το καθημερινό ειδησεογραφικό έντυπο.
                           18ος αι. : γέννηση Ελληνικού τύπου στο χώρο της διασποράς και στο πλαίσιο ιδιαίτερα ευνοϊκών ιστορικών και κοινωνικών συγκυριών.
1784 : Έκδοση της πρώτης Ελληνικής εφημερίδας , στη Βιέννη
01/08/1821: Έκδοση της πρώτης επίσημης Ελληνικής εφημερίδας  στην Καλαμάτα. Αυτή ήταν η "Σάλπιγξ Ελληνική" του Ιωάννη Τόμπρου με διευθυντή τον Θεόκλητο Φαρμακίδη.
Εφημερίδες του αγώνα : Προσπαθούν να καλύψουν την επικαιρότητα των πολεμικών εξελίξεων και να ενημερώσουν για γενικότερα πολιτικά και κοινωνικά θέματα.
1824 : Έκδοση της πρώτης εφημερίδας στην Αθήνα. Αυτή  ήταν η "Εφημερίς των Αθηνών" του Γεωργίου Ψύλλα.
                           ΙΣΤΟΡΙΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
                               1951: Αρχίζει η ιστορία της Ελληνικής τηλεόρασης.
1970:Το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοτηλεόρασης μετεξελίσσεται σε Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης (Ε.Ι.Ρ.Τ).
1975: Με την μεταπολίτευση, το Ε.Ι.Ρ.Τ. μετατρέπεται σε Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση (Ε.Ρ.Τ) με σκοπό την «ενημέρωση, την επιμόρφωση και την ψυχαγωγία του Ελληνικού λαού».                                          
1928-1935: Έγιναν οι πρώτες επιτυχείς τηλεοπτικές μεταδόσεις από τον Τζων Λότζι Μπαίρντ στη Μ. Βρετανία, χρησιμοποιώντας τους πομπούς μεσαίων κυμάτων του BBC .Στο σύστημα αυτό οι εικόνες αποτελούνται μόνο από 30 γραμμές και δεν μπορούν να αναπαραχθούν οι μικρές λεπτομέρειες.
1946: Δώδεκα εμπορικοί τηλεοπτικοί σταθμοί λειτουργούν στις ΗΠΑ.
Μετά ακολουθεί η έγχρωμη τηλεόραση. Στο στούντιο έγχρωμης τηλεόρασης τα φώτα και οι οθόνες που κρέμονται από το ταβάνι αφήνουν περισσότερο χώρο ελεύθερο για να κινηθεί το συνεργείο.
23/2/1966: ξεκινάει και στην Ελλάδα η τηλεοπτική περιπέτεια, ασπρόμαυρη στην αρχή και με μικρή εμβέλεια. Οι τηλεοράσεις δε, που υπάρχουν στην Αθήνα δεν είναι πάνω από 1000.
1980: Λειτουργούν στην Αμερική 1300 τηλεοπτικοί σταθμοί. Οι εκπομπές πραγματοποιούνται κάτω από καλύτερες τεχνικές συνθήκες και είναι έγχρωμες.
Με την ανάπτυξη  των δορυφορικών καναλιών , εμφανίζονται δειλά- δειλά τα πρώτα τεράστια πιάτα στις αθηναϊκές ταράτσες και στη συνέχεια και στις άλλες πόλεις.
                     Η απελευθέρωση και ανάπτυξη της τηλεόρασης στην Ελλάδα άργησε πολλές δεκαετίες.
 1987: Η ΕΡΤ αναδιαρθρώνεται εν όψει της εισαγωγής των ιδιωτικών σταθμών.
 Η ΕΡΤ1 και ΕΡΤ2 συγχωνεύονται σε ένα ενιαίο φορέα, την ΕΡΤ Α.Ε. που λειτουργεί ως ανώνυμη εταιρία.
 Η ΕΡΤ ελέγχεται και εποπτεύεται από το κράτος μέσω του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβερνήσεως Ιδιωτικής τηλεόρασηs.
                                   Μετά την ΕΡΤ κάνουν την εμφάνισή τους 140 ιδιωτικοί σταθμοί – εθνικοί και τοπικοί – ανατρέποντας έτσι το κρατικό μονοπώλιο.
1989: Εμφανίζονται στις τηλεοπτικές συχνότητες τα δυο πρώτα ιδιωτικά κανάλια, το Mega Channel και ο Antenna TV, γεγονός που σηματοδοτεί την ουσιαστική αναδιάρθρωση του επικοινωνιακού πεδίου της χώρας.
Με την πάροδο λίγων μηνών το ένα τηλεοπτικό κανάλι και μετά το άλλο εμφανίζονται σε ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια, εκπέμποντας είτε πανελλαδικά ,είτε τοπικά.
24/10/1988: Ξεκινά ,ανεπίσημα, στην Αθήνα η αναμετάδοση των πρώτων δορυφορικών καναλιών.
                                    Μερικά από τα επαγγέλματα της τηλεόρασης είναι:
Διευθυντής παραγωγής
 Σκηνοθέτης
Διευθυντής φωτογραφίας-Εικονολήπτης- Μίκτης εικόνας
Ενδυματολόγος-Μακιγιέρ-Κομμωτής
Μηχανικός ήχου-Ηχολήπτης
Χειριστής κονσόλας
Τεχνικός δικτύου εκπομπής
Τεχνουργός ειδικών εφέ.
                                        ΤΟ   ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ  ΣΤΗΝ  ΕΛΛΑΔΑ
    1923: Στην Ελλάδα αρχίζει μια προσπάθεια εγκατάστασης ραδιοφωνικού πομπού.
1926: Ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός εκπέμπει στη Θεσσαλονίκη με ιδιωτική πρωτοβουλία από το ραδιοηλεκτρολόγο Χρήστο Τσιγγιρίδη.
25/03/1938:  Εγκαινιάζεται ,από τον τότε βασιλιά Γεώργιο Β΄, ο πρώτος  εθνικός ραδιοφωνικός σταθμός. Ιδρύεται και λειτούργει στην περιοχή των Αθηνών.
1945: Ιδρύεται το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας (Ε.Ι.Ρ.) που ανέλαβε την ευθύνη λειτουργίας του παραπάνω σταθμού.
                  Μετά την απελευθέρωση: Αρχίζουν να ιδρύονται κι άλλοι σταθμοί σε διάφορες πόλεις της χώρας που υπάγονται στη δικαιοδοσία του Ε.Ι.Ρ. καθώς και στρατιωτικοί σταθμοί, υπό τη δικαιοδοσία των ενόπλων δυνάμεων (ΥΕΝΕΔ).
 1970:  Η μπάντα των μεσαίων και στη συνέχεια η ζώνη των FM κατακλύζεται από εκατοντάδες ερασιτέχνες (οι επονομαζόμενοι και "πειρατές"), που εκπέμπουν πολυποίκιλα προγράμματα, αμφισβητώντας ανοιχτά το ραδιοφωνικό μονοπώλιο της κρατικής ραδιοφωνίας.
1973: Κατασκευάζουν ραδιοσταθμό και οι φοιτητές του ΕΜΠ κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του Πολυτεχνείου κατά της Χούντας.
 Mε το προεδρικό διάταγμα 25/1988 έχουμε την "απελευθέρωση" της ιδιωτικής ραδιοφωνίας, καθώς τίθονται οι όροι ίδρυσης τοπικών ραδιοφωνικών σταθμών από φυσικά ή νομικά πρόσωπα.
Σήμερα η κατανομή των ραδιοφωνικών συχνοτήτων γίνεται  από Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο.
               1895: Ο πατέρας του ραδιοφώνου Μαρκόνι κατορθώνει να μεταδώσει ηχητικά σήματα Μορς διαμέσου ερτζιανών κυμάτων. Οι επιτυχίες του Μαρκόνι και άλλων ερευνητών  αποτελούν την απαρχή της ανάπτυξης της ραδιοφωνίας.
Χριστούγεννα 1906: Στην Νέα Υόρκη ο Φάσεντεν μεταδίδει για πρώτη φορά φωνή και μουσική μέσω ραδιοκυμάτων.
 Ντε Φορέ: εφεύρει την ηλεκτρονική λυχνία, η οποία είναι η μόνη "μορφή" ραδιοφώνου για τα επόμενα 50-60 χρόνια.
Μέχρι τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο: Το ραδιόφωνο είναι ένα μέσο χρησιμοποιούμενο σε ερασιτεχνική βάση και δεν είναι καθόλου ανεπτυγμένο ούτε διαδεδομένο.
                                   Φράνκ Κόνραντ: Η έμπνευση του αποτελεί σταθμό στην ιστορία του ραδιοφώνου. Εργαζόταν ως μηχανικός και ερασιτεχνικά ασχολούταν με το ραδιόφωνο και τον αθλητισμό.
 Τυχαία "βγαίνει στον αέρα" με το ραδιόφωνο για να μεταδώσει τα αποτελέσματα των αγώνων. Αποκτάει φανατικό κοινό.
Εκείνη την εποχή μεταδίδεται η πρώτη ραδιοφωνική διαφήμιση, για ένα κατάστημα στη γειτονιά του.
Την εκπομπή του Κόνραντ, που ουσιαστικά θεωρείται ο πατέρας του ραδιοφώνου, παίρνει η εταιρεία Westinghouse, την υποστηρίζει τεχνικά και την επαυξάνει.
20/10/1920: Λειτουργεί ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός, ο K.D.K.A., που υπάρχει ακόμη και σήμερα.
1926: Εμφανίζεται στην αγορά ραδιοφωνικός δέκτης αρκετά εύχρηστος, ποιοτικός και φθηνός. Από τότε το ραδιόφωνο κατακτά πολύ ευρύ κοινό.
1930: Έρχεται η εδραίωση του ραδιοφώνου. Σε αυτή την περίοδο δημιουργείται το καλά οργανωμένο δίκτυο σταθμών (κρατικών και ιδιωτικών) τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη.
Β’ Παγκοσμίος Πολέμος: Το ραδιόφωνο αποκτά μεγάλο ειδησεογραφικό περιεχόμενο.
Η λήξη του Μεγάλου Πολέμου φέρνει το ραδιόφωνο στην αρχική του ιδιότητα και γίνεται ξανά ένα μέσο κυρίως ψυχαγωγικό.
         Τέλη '40 - αρχές  '50: Το ραδιόφωνο αποκτά ένα νέο ανταγωνιστή, την τηλεόραση η οποία έχει στα χέρια της ένα πολύ δυνατό όπλο έναντι του ραδιοφώνου, την εικόνα. Η ακροαματικότητα του ραδιοφώνου πέφτει κατακόρυφα και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ψάχνουν λύσεις.
1950-1960: Έρχεται η λύση με την εμφάνιση της δημοφιλέστατης μουσικής Rock 'n Roll. Η κρίση ξεπερνιέται και το ραδιόφωνο καθιερώνεται ως αποκλειστικά ψυχαγωγικό-μουσικό μέσο.
 1960: Αμφισβητείται στην Ευρώπη το κρατικό ραδιόφωνο, γιατί δεν μεταδίδει Ροκ μουσική και απορρίπτεται από τη νεολαία της εποχής.
Εμφανίζεται η Πειρατική Ραδιοφωνία με πρωτοπόρο το Radio Caroline στην Αγγλία. Ακολουθεί ευρεία διάδοση αυτού του τύπου ραδιοφωνίας σε όλη την Ευρώπη.
Το συμβατικό ραδιόφωνο περιλαμβάνει δύο κατηγορίες τρόπου μετάδοσης:
AM (διαμόρφωση κατά πλάτος)
FM (διαμόρφωση κατά συχνότητα).
1910: Άρχισε να αναπτύσσεται στις ΗΠΑ. Εκτός από το συμβατικό ραδιόφωνο υπάρχει και το ραδιόφωνο του Διαδικτύου, που εκπέμπει "stream audio" και το Podcasting που εκπέμπει μαγνητοφωνημένα, από ειδικούς δέκτες.
                                Πρότζεκτ ΜΜΕ- Οι Δημοσιογράφοι
                                        ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΜΕ
Ραφαέλα Βαλλιμήτη
Δήμητρα Δημητρίου
Μαριάννα Ζιώγα
Δημήτρης Κόκας
Γιώργος Κουρσιούνης
 Στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας (project) της Α' Λυκείου πραγματοποιήθηκε έρευνα και στις τρεις τάξεις του σχολείου με θέμα :
 ΣΎΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΜΕ .
Η έρευνα έγινε σε μορφή ερωτηματολογίου. Οι μαθητές απάντησαν σε ένα φύλλο 10 ερωτήσεων , συμπεριλαμβανομένων της τάξης φοίτησης και του φύλου.
Ο συνολικός αριθμών των μαθητών που απάντησαν είναι εβδομήντα δύο (72) άτομα, όπου είκοσι ένα (21) είναι από την Α' λυκείου,  είκοσι ένα (21) είναι από την Β' λυκείου και τριάντα (30) από την Γ' λυκείου. Θεωρώντας ως άκυρο ένα από τα φύλλα απαντήσεων της Γ' λυκείου και μη καταμετρητέο, το δείγμα διαμορφώνεται στα εβδομήντα ένα (71) άτομα.
 Η έρευνα έγινε στα τμήματα: Γ2,Γ3,Β2,Α2
Ευχαριστούμε τους καθηγητές που μας παραχώρησαν μέρος της διδακτικής τους ώρας για να διεξαχθεί η έρευνα.
Project ΜΜΕ-Τεχνολόγοι-Παρουσιαστές

Μουσικές και ραδιοφωνικές επιλογές των μαθητών.
     Νικολέττα Κόλλια
Ελένη Κούβαρη
Βασιλική Μπάλλου
Μυρσίνη Χαβιάρα
    Με αφορμή το μάθημα της ερευνητικής εργασίας ''Γνωριμία με τα ΜΜΕ'', κάναμε μια έρευνα ,στο 6ο Λύκειο Ν. Ιωνίας στους μαθητές της Α' Λυκείου.
Μοιράστηκαν 65 ερωτηματολόγια.
 Δόθηκαν πίσω 62 ερωτηματολόγια.
6 μη υπολογίσιμα.
Project ΜΜΕ
Επαγγέλματα ραδιοφώνου και Προοπτικές 
Μαργαρίτα Βαρβουτσή
Σάββας Μειμάρογλου
Βικτωρία Πάνου
 Χριστίνα Παπαδημητροπούλου Μαριάννα Παππά
Όλγα Σεϊντίνη
                            Τα επαγγέλματα του Ραδιοφώνου
Ηχολήπτης: είναι αυτός που λαμβάνει τον ήχο όπως αυτός παράγεται από τις ομιλίες των παρουσιαστών ή των καλεσμένων τους ,από τα CD players ή άλλες συσκευές οι οποίες παίζουν μουσική και τον επεξεργάζεται .
Ραδιοφωνικός παραγωγός: επιλέγει τα θέματα της εκπομπής, μπορεί να είναι και παρουσιαστής ή να επιλέγει και την μουσική. Μπορεί επίσης να σχολιάζει την επικαιρότητα και να φέρνει καλεσμένους στο studio
Παρουσιαστής/δημοσιογράφος: παρουσιάζει την εκπομπή που μπορεί να έχει η ειδησεογραφικό ή ψυχαγωγικό περιεχόμενο. 
Μουσικός επιμελητής: Είναι εκείνος που  φροντίζει για τη μουσική ψυχαγωγία του κοινού . Ο όρος Μουσικός Επιμελητής αναφέρεται σε όσους εργάζονται στο χώρο του ραδιόφωνου και της διασκέδασης
                            Προοπτικές ραδιόφωνου και Web Radio
Νέες προοπτικές ανοίγονται με ταχείς ρυθμούς για το χώρο του ραδιοφώνου,που βεβαίως βοηθάει η σύνδεση στο διαδίκτυο με υψηλή ταχύτητα, ασύρματα και σχεδόν από οπουδήποτε.
To ραδιόφωνο εξελίσσεται σιγά σιγά σε ένα πολυμέσο που δεν θα αργήσει να κερδίσει την προσοχή του κοινού καθώς είναι πολλες οι προοπτικές που ανοίγονται με ταχείς ρυθμούς για το ραδιόφωνο στην Ελλάδα .
Kαθημερινά ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του κοινού εμπιστεύεται το ραδιόφωνο μέσω Ιnternet, τόσο σε ημερήσια, όσο και σε εβδομαδιαία βάση. 
Η καινούρια πραγματικότητα συμπληρώνεται από τα διαδικτυακά Ραδιόφωνα, τα οποία, κατά τους θεωρητικούς της Επικοινωνίας, θα πλημμυρίσουν το Internet, δημιουργώντας χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης
Η μεγάλη πρόκληση ωστόσο παραμένει η αξιοποίηση του web radio  ως διαφημιστικό μέσο, μια διαδικασία που μόλις ξεκίνησε, αλλά έχει ακόμα πολύ δρόμο. 
Αξίζει να αναφερθεί ότι το 80% των ραδιοσταθμών της χώρας είναι αποκλειστικά και μόνο διαδικτυακοί, ενώ μεγάλο είναι το ποσοστό και των παραδοσιακών ραδιοσταθμών με παρουσία στο διαδίκτυο.
                           Project MME-Ηχολήπτες-Εικονολήπτες

                       Η απήχηση της τηλεόρασης στους μαθητές
Δημήτρης Κακούρης
Άγγελος Λιάρος
Χρήστος Σταθόπουλος
             Για αυτήν την ερευνά ρωτήθηκαν συνολικά 70 μαθητές από την Α’ Λυκείου για την σχέση τους με την τηλεόραση και τις τηλεοπτικές τους προτιμήσεις.
                    Τα περισσότερα αγόρια βλέπουν 1-2 ώρες τηλεόραση, γιατί δεν έχουν ελεύθερο χρόνο (48%).
Βεβαία υπάρχουν και αγόρια, που όπως φαίνεται, δεν έχουν τόσες εξωσχολικές δραστηριότητες και βλέπουν πάνω από δυο ώρες καθημερινά (36%).
Υπάρχουν και αυτοί που απλά δεν τους αρέσει η τηλεόραση και βλέπουν λιγότερο από μια (16%).
Τα κορίτσια φαίνεται να έχουν καλύτερη σχέση με την τηλεόραση αφού το 47% από αυτά παρακολουθούν πάνω από 2 ώρες την ημέρα
Επίσης υπάρχουν  κορίτσια που παρακολουθούν 1-2 ώρες (30%)
Λιγότερα είναι αυτά που βλέπουν κάτω από μια (23%).
Τα κορίτσια έχουν καλύτερη σχέση με την τηλεόραση, αφού το 58% έχει 2-3 τηλεοράσεις στο σπίτι.
Αντίθετα με τα αγόρια  το 27% των κοριτσιών έχουν πάνω από , δηλαδή πάνω από μια σε κάθε δωμάτιο.
Τέλος το 15%  έχουν 1-2 τηλεοράσεις
Το 64% των κοριτσιών βλέπουν προγράμματα που δεν είναι κατάλληλα για την ηλικία τους που σημαίνει ότι τα κορίτσια έχουν ωριμάσει πιο γρήγορα και έχουν χάσει την αθωότητα τους.
 Το 76% των αγοριών βλέπουν ακατάλληλα προγράμματα για την ηλικία τους, γιατί στα αγόρια αρέσει να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα  .
To 50% των αγοριών έχει 2-3 τηλεοράσεις στο σπίτι, που σημαίνει ότι ξοδεύουν πολλές ώρες μπροστά σε αυτή αφού υπάρχει περίπου μια σε κάθε δωμάτιο.
 Επίσης μπορούμε να συμπεράνουμε ότι δεν υπάρχει οικονομική άνεση για παραπάνω τηλεοράσεις αφού μονό το 5% έχει πάνω από 3.
Αντίθετα το 45% έχει 1-2, γιατί όπως φαίνεται δεν έχει ανάγκη παραπάνω.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου